Lowrider.pl

Pierwszy polski portal poświęcony lowriderom, customom i hot rodom
Teraz jest Pt mar 29, 2024 8:49 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr sty 13, 2016 10:09 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 25, 2007 12:32 am
Posty: 41
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki
Ech... taki rodzynek z ręki wypuścić :) Panowie, Panetki macie inne zdjęcia pocztylionów?

_________________
https://www.facebook.com/bikiniarzepl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz sty 14, 2016 12:57 am 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 3:02 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
A to Szwagier za kierownicą. Wracamy już z działki do Warszawy - okolice miejscowości Trzebucza na DK 697, między Grębkowem a Kałuszynem.
Lubię to zdjęcie, bo ma warszawski klimat mimo, że technicznie niewiele wnosi. Myślę, że każdy, kto prowadził Warszawę, wie co mam na myśli... ;-)

Obrazek

_________________
Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz sty 14, 2016 10:54 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 17, 2004 9:12 am
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław
wiem ;)
Obrazek

_________________
CHCĘ REMONTOWAĆ WAWĘ...

...ale najpierw remont Syreny

[url=http://www.klasycznie.pl]www.klasycznie.pl[/url]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt sty 15, 2016 6:46 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 3:02 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
Wypuściłem niestety :( , a dlaczego to wkrótce napiszę ;-)

SAWA napisał(a):
Ech... taki rodzynek z ręki wypuścić :) Panowie, Panetki macie inne zdjęcia pocztylionów?


Może, ktoś coś wie na temat zielonego pocztyliona ze strony www.samochodyswiata.pl ? Jest praktycznie jak bliźniaczka mojej ;-)

_________________
Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn sty 18, 2016 8:52 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 3:02 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
Teraz opiszę w jaki sposób ten rodzynek trafił do mnie.
W tamtym okresie w mojej miejscowości Chotomowie miałem kolegę, którego tata - Pan Zygmunt - był fotografem amatorem i zaraził mnie swoją pasją. Wprowadził w tajniki fotografii czarno-białej od pstryknięcia do samodzielnego wywołania w ciemni. Któregoś dnia zobaczyłem w jego garażu tą Warszawę, całą zakurzoną, ale ogólnie w dobrym wizualnie stanie, lecz dopiero po kilku latach zapytałem czy nie chciałby ją sprzedać.
Zgodził się :-).
Okazało się, że nie jeździ nią od dziewięciu lat tj. od 1983 roku, a auto jest formalnie wycofane z eksploatacji od 1986 roku i od tamtej pory stoi w suchym garażu na podporach z uniesionymi kołami.
Auto wyprodukowane zostało w 1968 roku w wersji z silnikiem dolnozaworowym, skrzynią trzybiegową i zmianą biegów przy kierownicy. W dowodzie rejestracyjnym wpisana była wersja pick-up ? Jeździła od nowości w Poczcie Polskiej i podobno miała zamontowaną kasę pancerną, obok której siadał strażnik. Na tylnych prawych drzwiach pod szarą farbą tuż pod krawędzią szyby był widoczny napis POCZTA.

Z tyłu nie było typowej kanapy, lecz płaska drewniana podłoga pokryta tzw. gumoleum biegnąca od krawędzi bagażnika aż do przedniej krawędzi podstawy typowej kanapy. Siedzisko miało obrys kanapy, lecz było płaskie, miało grubość około 5 cm, a było koloru i faktury przedniej kanapy. Było demontowalne.

Oparcie było podobnie wykonane, a mocowałem je dwoma nakrętkami do płaskowników wystających z boków ładowni z otworami na śruby z oparcia. W dolne oparcie zapierało się o nadkola i siedzisko. Pod podłogą, a nad zbiornikiem paliwa było koło zapasowe.

Silnika niestety nie udało się uruchomić mimo, że po tylu latach rozrusznik zaskoczył od razu. Po wielu próbach okazało się, że silnik nie ma kompresji, a że nie pomaga nawet nalanie do komory spalania trochę oleju, to postanowiłem zdjąć głowicę. Udało mi się dopiero po dwóch dni oczyścić z osadu za pomocą długich igieł otwory wokół szpilek mocujących głowicę i zdjąć ją.

cdn.

_________________
Tomasz


Ostatnio edytowano Cz sty 21, 2016 8:47 pm przez Tomasz_XX, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt sty 19, 2016 5:42 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): So maja 17, 2014 11:17 am
Posty: 3
Tomasz_XX napisał(a):
[...] Myślę, że każdy, kto prowadził Warszawę, wie co mam na myśli... ;-)

wiem .....

https://youtu.be/PnQD4xsMqEo


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt sty 19, 2016 6:57 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 25, 2007 12:32 am
Posty: 41
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki
Tomasz. Świetnie opisujesz swoją Warszawkę. Są tu zapaleńcy którzy z wielką chęcią czytają Twoje wpisy. Czekamy na więcej. Prawda chłopaki?

_________________
https://www.facebook.com/bikiniarzepl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt sty 19, 2016 8:00 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): Pn paź 12, 2015 1:07 am
Posty: 63
Lokalizacja: Małe 3-miasto Kaszubskie
Oczywiście, zapowiada się niezła historyjka :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz sty 21, 2016 9:42 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 3:02 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
Moment zdjęcia głowicy, był jak zdobycie Everstu w szpilkach - czytajcie igłach. Palce mnie bolały przez tydzień od tego dziobania utlenionego aluminium i brudu.
Zdjąłem i wszystko stało się jasne - na osiem zaworów cztery były wypalone. W największą szczelinę wszedł mi płaski wkrętak 5-ka ! Szybka decyzja - remont odpada, to ma być samochód użytkowy więc szukam drugiego silnika.
W niecały miesiąc później kupuję dawcę z pobliskiego Józefowa ( w pobliżu schroniska dla zwierząt) na trasie Legionowo - Nieporęt, warszawę 223 rocznik 1972 z górnozaworowym silnikiem po remoncie i gaźnikiem Ikova. Wypatrzyłem ją przez przypadek przejeżdzając tamtędy, a wystawał jej tylko kawałek dachu znad ogrodzenia. Stała, tam już półtora roku, ale zapaliła bez problemu i dzięki temu przyjechałem nią na kołach do domu. Blacharka była w bardzo złym stanie, dlatego nadwozie pociąłem na kawałki i zawiozłem do składnicy złomu. W tej chwili, to mam ciarki jak o tym myślę, widząc przywracane do życia sztuki w dużo gorszej kondycji. Darujcie... :(
Został mi po niej do dziś dowód rejestracyjny z pieczątką - UNIEWAŻNIONY, obciętym rogiem i wpisem o przeniesieniu silnika nr 19877* do mojej WSS 8111.

W ten oto sposób, mój pocztylion dostał drugie "serce", a pierwsze spracowane, trafiło do huty.

cdn.

_________________
Tomasz


Ostatnio edytowano Cz sty 21, 2016 9:56 pm przez Tomasz_XX, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz sty 21, 2016 9:54 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 3:02 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
lbs5, dziękuję za ten film.
Dzięki niemu przypomniałem sobie lekkość zmiany biegów z dwójki na trójkę. Tak jak u Ciebie - jednym palcem. :)
To jest jedno z wielu, co mi się podoba w tym aucie.


lbs5 napisał(a):
Tomasz_XX napisał(a):
[...] Myślę, że każdy, kto prowadził Warszawę, wie co mam na myśli... ;-)

wiem .....

https://youtu.be/PnQD4xsMqEo

_________________
Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz sty 21, 2016 10:07 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 3:02 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
Dziękuję.
Piszę o niej, bo dzięki niej poznałem Kogoś ważnego i znam do dziś. Ale, o tym później. ;-)

SAWA napisał(a):
Tomasz. Świetnie opisujesz swoją Warszawkę. Są tu zapaleńcy którzy z wielką chęcią czytają Twoje wpisy. Czekamy na więcej. Prawda chłopaki?

_________________
Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt sty 26, 2016 10:53 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 3:02 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
Po zmianie silnika, wymianie tłoczków w cylinderkach hamulcowych pomalowałem ją w warunkach absolutnie polowych - pod namiotem sprejem w kolorze ciemnej soczystej trawy. Jej aktualny szary kolor zupełnie mi nie pasował. Opony miała w bardzo dobrym stanie. Przegląd techniczny w Michałowie - Reginowie gm. Nieporęt przeszła bez problemu - nawet ręczny trzymał super. W wydziale komunikacji dostałem miłego bonusa o którego wcale się nie prosiłem w postaci łatwego do zapamiętania nr rejestracyjnego WSS 8111, za co byłem bardzo wdzięczny. Najwyraźniej Pani miała sentyment do warszaw. :-)
I od tej pory ruszyłem legalnie na drogi Mazowsza i dalej.

_________________
Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt sty 26, 2016 11:28 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): Pn paź 12, 2015 1:07 am
Posty: 63
Lokalizacja: Małe 3-miasto Kaszubskie
Według mnie zielony jest dobrym kolorem dla warszawy, a mianowicie:
- "naturalny" - czytaj neutralny dla ludzi i roślin :=D
- niebrudzący się, jak w przypadku jasnego lub czarnego koloru
- były oryginalne sedany w tym kolorze.
Pozdrawiam warszawomaniaków i naturalnie czekamy na następny odcinek powieści :jump:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: N lut 07, 2016 8:26 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): Pn paź 31, 2005 5:34 pm
Posty: 80
Lokalizacja: Tychy
Fajna historia, czekam na cd

_________________
-223-


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 9:20 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lis 25, 2007 12:32 am
Posty: 41
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki
Jak długo jeszcze będziesz kazał nam czekać na ciąg dalszy? :roll:

_________________
https://www.facebook.com/bikiniarzepl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL