Lowrider.pl

Pierwszy polski portal poświęcony lowriderom, customom i hot rodom
Teraz jest Pt mar 29, 2024 2:12 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr paź 11, 2017 5:59 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 04, 2017 10:40 am
Posty: 10
Witam serdecznie wszystkich na forum z okazji mojego pierwszego postu :wink:

Po wielu latach marzeń i szukania okazji po obu stronach wielkiej wody, udało się i stałem się (kolejnym na forum) jakże szczęśliwym posiadaczem Riviery. Autko kupiłem w połowie sierpnia w Dusseldorfie i w końcu znalazłem chwilę, żeby coś tutaj skrobnąć.

Tak więc jak pewnie zauważyliście jest to Buick Riviera, rok 1969.
Jestem drugiem właścicielem w Europie.
Silnik 430cui,
Jako extra można uznać floor shifter, dzielone przednie siedzenia i fakt, że klima działa :D
Tapicerka ciągle oryginalna.
Poprzedni właściciel założył szersze felgi z innym offsetem dzięki temu auto wygląda bardziej ''muscle'' :)

Co do stanu blachy, zostałem bardzo pozytywnie zaskoczony. Lakier wygląda bardzo świeżo, znalazłem tylko 2 malutkie purchle rdzy, którymi póki co nie będę się przejmować. Nie dawno poprawiłem również konserwację podwozia i tam kolejna niespodzianka - blaszka w stanie wręcz idealnym. Lakier z czystej ciekawości przejrzałem miernikiem grubości powłoki i wygląda na to, że buda nie była spawana bo znalazłem co najwyżej śladowe ilości szpachli.
Co do mechaniki w zasadzie również nie moge póki co napisać nic złego. Wymieniłem jedynie linkę ssania, gdyż ruda ją unieruchomiła.

Sezon w zasadzie już się kończy więc będzie więcej możliwości sobie podłubać, bo ciągle kilka detali musi zostać dopieszczonych.

Dosyć tej pisaniny. Wrzucę lepiej parę zdjęć, dla lepszej wizualizacji :wink:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Mam nadzieję, że zdjęcia są dla wszystkich widoczne:)

Pozdrawiam,
Paweł


Ostatnio edytowano So sty 20, 2018 12:35 am przez MrByru, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Śr paź 11, 2017 9:19 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 8:01 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Barwice - PL ; Peterborough - UK
no super auto , gratuluje

_________________
Daniel
ex Chevy Camaro LS1 5.7 V8
ex Chevy Caprice 5.0 V8


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt paź 13, 2017 2:34 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 04, 2017 10:40 am
Posty: 10
Dzięki:) Teraz standardowo, jak to w wątku każdego początkującego, pytanie co skąd wziąć. Mianowicie muszę wymienić uszczelkę pod kolektorem wydechowym i tutaj mam problem, bo prawdopodobnie śruby nie były nigdy ruszane. Pewnie większość się oberwie, a nawet jeżeli nie i tak muszę je zmienić i teraz pytanie - skąd mam wziąć nowe śruby o pasującej wielkości, gwincie i twardości? Jako, że to calowe śruby, gwint też pewnie jest niestandardowy.
W takich sytuacjach gwintujecie głowicę pod inne śruby czy jest jakieś prostsze wyjście?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: So paź 14, 2017 2:12 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): N lis 30, 2014 4:01 pm
Posty: 98
Cześć Paweł, gratulacje auta, świetnie się prezentuje. Skąd jesteś?

Moim zdaniem jednym z lepszych katalogów do szukania lub kupowania jest www.rockauto.com

Jeśli jesteś z północy to mam warsztat który z dużym prawdopodobieństwem będzie miał takie śruby lub ich wszystkie wymiary.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: So paź 14, 2017 3:01 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 04, 2017 10:40 am
Posty: 10
Cześć. Mieszkam w DE, w okolicach Stuttgartu więc na północ daleka droga:) Poszperam jeszcze w necie, może coś sie trafi. Łatwiej będzie szukać, mając już wykręcone śruby w rękach. Jeżeli nic nie znajdę, odezwę się do Ciebie prywatnie. Może jakoś się ugadamy z wysyłką, itd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: N paź 15, 2017 2:41 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 27, 2009 10:58 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Wave-City
Śruby kupuj tu: alloyboltz.com , wysyłka do Europy a szczególnie do niemcowa jest tania. Tu masz zestaw z ebaya : http://www.ebay.com/itm/Buick-400-430-4 ... 1J&vxp=mtr
kupiliśmy dla DR Feelgooda i pasowało tip top.

_________________
GOT TORQUE?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: So sty 20, 2018 6:47 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 04, 2017 10:40 am
Posty: 10
W końcu było mi dane trochę podłubać. 2 miesiące nie był odpalany i niestety bez gimnastyki się nie obyło. Zamierzam wziąć się za porządki pod maską, bo odkrywam co raz więcej obciętych kabelków i wężyków do nikąd.

Wie ktoś w jakiej sytuacji działa zaworek podciśnieniowy ze zdjęcia? Jest on na wężu z płynem chłodniczym. Może to po prostu zaworek ogrzewania kabiny?

Obrazek

Zastanawiam się też po co połączony mam wężykiem gaźnik z kolektorem ssącym, jeżeli w obydwu panuje podciśnienie? Gaźnik to Holley 4150. Port ten na ogół łączy się chyba z serwem hamulców?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt sty 23, 2018 9:06 am 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 27, 2009 10:58 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Wave-City
MrByru napisał(a):
W końcu było mi dane trochę podłubać. 2 miesiące nie był odpalany i niestety bez gimnastyki się nie obyło. Zamierzam wziąć się za porządki pod maską, bo odkrywam co raz więcej obciętych kabelków i wężyków do nikąd.

Wie ktoś w jakiej sytuacji działa zaworek podciśnieniowy ze zdjęcia? Jest on na wężu z płynem chłodniczym. Może to po prostu zaworek ogrzewania kabiny?

Obrazek

Zastanawiam się też po co połączony mam wężykiem gaźnik z kolektorem ssącym, jeżeli w obydwu panuje podciśnienie? Gaźnik to Holley 4150. Port ten na ogół łączy się chyba z serwem hamulców?

Obrazek




Gaznik nie jest polaczony z kolektorem tylko ze skrzynia korbowa z tzw pcv valve, a ten zawor jest rzeczywiscie od ogrzewania.

_________________
GOT TORQUE?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn kwi 09, 2018 8:02 am 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 04, 2017 10:40 am
Posty: 10
Witam po krótkiej przerwie.
Pierwsze kilometry w sezonie zaliczone. Wymieniłem uszczelkę pod kolektorem wydechowym i okazało się, że po tej samej stronie zawory grają, czego wcześniej nie było słychać.
Obstawiam padnięte liftery, jak myślicie? Jakie liftery powinienem kupić? Po prostu cokolwiek z wyższej półki wg. katalogu np. na Rockauto?

Z góry dzięki!
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: N lip 01, 2018 9:04 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 04, 2017 10:40 am
Posty: 10
Dzisiaj o mało nie zgubiłem koła. Auto wróciło na lawecie do garażu i na szczęście na tym koniec wrażeń. Poprzedni właściciel założył na przód 32mm dystanse i oberwały się 3 śruby z 5 którymi był on przykręcony.

Co mógłbym zrobić z tym na przyszłość? Pewnie wymiana piasty załatwi sprawę na jakiś czas, potem sytuacja może się powtórzyć, a jest to niestety dość ryzykowne. Fajnie byłoby też zostawić obecne felgi.

Szukałem na rockauto i innych stronach ale nie mogę nigdzie znaleźć kompletnych, przednich piast do Rivy z '69.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn lip 02, 2018 10:31 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 28, 2012 12:41 am
Posty: 365
Lokalizacja: Podkarpacie
Łooo grubo, oryginalne szpilki poszły? Dziwna sprawa na potęgę, prędzej obstawiłbym, że szpilki w dystansach pójdą.

a myślałem, ze jak urwało mi tylny amor to duża sprawa...

_________________
Open up the door bitch, I wanna park in your garage!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz lip 05, 2018 8:31 am 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 04, 2017 10:40 am
Posty: 10
Niestety skosiło ori szpilki. Ten sezon mam już z głowy. Zanim dojdą części, lato będzie za nami. Gdyby u któregoś z Was zaczęło nagle coś stukać i byłoby to odczuwalne na kierownicy, sprawdźcie śruby w kołach ;)
Nie miałem czasu sprawdzić jak sprawa wygląda pod drugim kołem.

Macie pomysł co mogło być powodem i jak mogę tego uniknąć w przyszłości po wymianie piasty? Może szpilki były za krótkie? Temat ogarnął poprzedni właściciel i odkryłem dopiero przy okazji awarii, że szpilki siedziały tylko do połowy nakrętek (myślę, że tak czy inaczej ok. 10 zwoi trzymało), a niektóre szpilki urwało prawie na równi z bębnem hamulcowym...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt lip 10, 2018 3:28 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 04, 2017 10:40 am
Posty: 10
Wykminiłem to tak, że piasta zostaje stara, przy okazji zabawy wlecą nowe łożyska i zamówiłem indywidualnie rzeźbione szpilki z grubszym i trochę dłuższym gwintem porównując z oryginałem (na wszelki wypadek). Czas oczekiwania 6tygodni więc póki co wozidło postoi bez kół ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL