Lowrider.pl

Pierwszy polski portal poświęcony lowriderom, customom i hot rodom
Teraz jest Pt mar 29, 2024 4:23 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt wrz 06, 2013 1:42 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7360
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Regularnie słyszę od osób niewtajemniczonych jakie to hydro jest niewygodne, jakie niebezpieczne, że sie tylko kica i odbija głową od sufitu.
A wcale tak byś nie musi. Z zasady tak jest, gdyż to ma swój fajny lowriderowy klimat ale - sa również inne samchody na hdyro, ktorych nie można nazwać klasycznymi lowriderami, albo są wlasciciele z chorymi kręgosłupami ;)
Tutaj z pomocą nadciągaja popularne accumulators - czyli akumulatory hydrauliczne.
Jest to niezmiernie prosty twór. Konstrukcją nie różni się niemal niczym od gruszki zawieszenia NIVO dostępnego w Mercedesach.

Obrazek


Są to małe gruszki montowane przy zaworach. Gdy otworzymy dopływ do nich zaczynają tłumić prace zawieszenia - wtedy siłowniki pracują jak amortyzatory. Jest bardziej wygodnie, jest stabilniej, jest bezpieczniej.

Akumulatory nabijamy powietrzem poprzez zawór na górze gruszki. Pomiędzy powietrzemw gruszce a olejem wpływajacym do niej jest membrana. Czym wiecej psi dowalimy powietrza tmy tłumienie jest mocniejsze ale oczywiscie nie możemy przesadzić, warto wypośrodkować tą wartość.
Oczywiście z otwartymi akumulatorami możemy podnosić i opuszczac pojazd - natomiast jazda na 3 kołąch odpada :)
Dlatego warto przed samymi akumulatorami zmaontować zaworki (manualne lub elektroniczne) zeby można było odcinać dopływ oleju do nich kiedy zajedzie taka potrzeba.

Teraz mały schemat budowy takiej gruszki:

Obrazek


W teorii dla najlepszej pracy akumulatora warto zamontować go jak najbliżej siłownika jednak w praktyce z zasady montuje się je tuż przy samych dumpsach - również działa jak widac ;)

Obrazek

Dodam, ze accumulatorsy zamontowane mają byc na wyjściu, tam gdzie idzie już bezposrednio przewód z dumpsa do siłownika a nie na powrocie czy gdziekolwiek indziej.

Obrazek

Jaki jest koszt takiego bajeru? Niestety troche to kosztuje.
Minimum to 2 akumulatory na tył - zestaw taki, dwóch akumulatorów wraz z kolankami i przejściówkami to około 1400-1600zł. Jeśli chcemu uakumulatorzyc dwie lu 4 pompy wychodzi nam ładne 3200zł

Mam nadzieje, że przekazałem tu kilka informacji. Jeśli coś jest nie jasne, jeśli macie pytania walcie śmiało.

Pozdro

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt wrz 06, 2013 4:46 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 27, 2009 6:32 pm
Posty: 515
Masz jakieś filmiki jak działa to hydro z akumulatorami hydraulicznymi?
Jak one wpływają na sam komfort jazdy i osiągi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt wrz 06, 2013 5:27 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7360
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
JasioBialyMurzyn napisał(a):
osiągi?

Nooo myślę, ze -2s do setki i 10 punktów respektu dodają ;)

Tu jest bardzo fajny filmik pokazujacy różnicę z zalączonymi i odłączonymi akumulatorami hydraulicznymi.



Przy powolnym setupie akumulatory zauważalnie spowolniają sprzęt. Przy szybkich zestawach prawie nie czuć różnicy w szybkości

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn wrz 09, 2013 6:10 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC

Dołączył(a): Wt cze 22, 2004 2:15 pm
Posty: 897
Lokalizacja: Poznań…
Przydałoby się przykleić ten temat :wink:

_________________
Lincoln Town Car Executive Series '91
ex. Ford Crown Victoria LX '92


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn wrz 09, 2013 6:13 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7360
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Po co przeklajać w dziale, w którym nikt nic nie pisze, w którym jest raptem kilka tematów :P ??
Znajdę chwilę to dopiszę jeszcze kilka tematów tego typu

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: So paź 05, 2013 7:47 am 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 27, 2009 10:58 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Wave-City
A może zastosować gruszki od citroena? Pewnie są tańsze, maja dziesiątki różnych konfiguracji dlawikow i jeśli mi pamięć nie szwankuje to przynajmniej 3 lub 4 różne pojemności. Nabicie gruchy to koszt 5 dych. Nową sfera pewnie że 130 pln. Just a thought.

_________________
GOT TORQUE?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: So paź 05, 2013 9:17 am 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7360
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Pewnie można jak by zastosować fittingsy w odpowiednich rozmiarach... Grucha to grucha ale na dobra sprawę nie bawiłem sie gruchami od Cytryny wiec nie powinienem się wypowiadać :)

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Śr mar 14, 2018 11:47 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): Śr mar 14, 2018 10:42 pm
Posty: 1
ALPAChino napisał(a):
Pewnie można jak by zastosować fittingsy w odpowiednich rozmiarach... Grucha to grucha ale na dobra sprawę nie bawiłem sie gruchami od Cytryny wiec nie powinienem się wypowiadać :)


Ja sie bawie hydraulika Citroena od 25 lat. Jak ktos ma pytania w tym temacie to chetnie cos pomoge :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL