Lowrider.pl

Pierwszy polski portal poświęcony lowriderom, customom i hot rodom
Teraz jest Pn sie 19, 2019 9:18 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 01, 2018 5:35 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7744
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
JackNigga napisał(a):
Po tym co piszesz wnioskuję, że posiadasz auto z hydro.

I tak i nie :D

JackNigga napisał(a):
nie wiem czy wożenie tam czegokolwiek wartościowego byłoby dobrym pomysłem, zakładając sąsiedztwo pomp i akumulatorów, z których lubi nieraz poiskrzyć.

ANo nie jest nie jest.

JackNigga napisał(a):
Wiesz, ja ogólnie staram się znaleźć jakiś kompromis pomiędzy autem bezpiecznym, a regulowanym zawieszeniem. Stąd moje pytania o air, chociaż domyślnie wciąż marzę o hydro-zawieszeniu z prawdziwego zdarzenia.
Obawiam się , że bezkompromisowe rozwiązania są nie na moją obecną kieszeń.. I nie chodzi o koszt części, oraz montażu i prawdopodobnych napraw, tylko o to, że nie zamierzam płacić kosmicznych mandatów przy każdej kolejnej kontroli policji za brak przeglądu i nielegalną modyfikację, aż do całkowitej utraty dowodu rejestracyjnego i przymusu przywrócenia auta do stanu sprzed przeróbki. ;) Jak Ty to robisz bracie, że używasz takiego auta na codzień i jest OK?

Źle podchodzisz do tematu. Jak chcesz mieć hydro i lowridera to robisz tak zeby go mieć a nie zastanawiasz się czy bedzie to bezpieczne czy policja sie nie przyczepi. Będa chcieli to się przyczepią. Bezpieczne będzie na tyle na ile bezpiecznie to wszystko zmontujesz i zaplanujesz.
Jak będą chcieli Ci zabrac dowód to po prostu zabiorą a jeszcze konserwator usadzi CIę na 5 lat za dewastacje zabytku wpisanego do rejestru :) I tyle.

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz lis 01, 2018 6:45 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): So maja 10, 2008 11:51 am
Posty: 12
Lokalizacja: Polska
ALPAChino napisał(a):
Źle podchodzisz do tematu. Jak chcesz mieć hydro i lowridera to robisz tak zeby go mieć a nie zastanawiasz się czy bedzie to bezpieczne czy policja sie nie przyczepi. Będa chcieli to się przyczepią. Bezpieczne będzie na tyle na ile bezpiecznie to wszystko zmontujesz i zaplanujesz.
Jak będą chcieli Ci zabrac dowód to po prostu zabiorą a jeszcze konserwator usadzi CIę na 5 lat za dewastacje zabytku wpisanego do rejestru :) I tyle.


Myślę, że podchodzę do tematu zdroworozsądkowo. Może gdybym miał jakiś wielki amerykański krążownik, którym i tak nie jeździłbym na codzień bo za duży na nasze wąskie i dziurawe drogi, to zapewne nie szedłbym na żadne ustępstwa i wpakował hydro z prawdziwego zdarzenia. Jednak mając bardziej "swojskie" auto osobowe, nie chciałbym stracić możliwości użytkowania go, nie chciałbym mieć lowridera, który jest niezarejestrowany dzięki uporczywym działaniom uprzedzonej i zawistnej policji, i który stoi tylko w garażu na działce gdzieś za miastem i od czasu do czasu wyjadę za bramę się nim pobawić.
Chciałbym mieć auto z hydro, którym wyjadę w 300-kilometrową trasę gdy zajdzie taka potrzeba. Bez obaw o to, czy na autostradzie przy 120km/h nie odpadnie mi jakaś sprężyna, albo kawał zawieszenia. Bez natarczywych myśli, że policja będzie miała podstawy prawne, aby zrobić mi problem kiedy zaintrygowana szprychowymi felgami zatrzyma mnie do rutynowej kontroli.
Dobrze, że wspomniałeś o zabytku! Słyszałem dwie skrajnie różne teorie, pierwsza jest taka, że jak zarejestrujesz furę jako zabytek to nie trzeba jeździć na przeglądy i można w aucie po cichu grzebać, jeździć nim i cieszyć się beztroską. ;) Druga teoria mówi, że właśnie jak zarejestrujesz jako zabytek i go 'stuningujesz', to konsekwencje są bardzo srogie, przy czym rejestracja jako zwykłe auto daje pełną możliwość przerabiania go, ale z kolei przeglądu nie podbiją, więc nie jest to auto do jazdy na polskie drogi. Wychodziłoby wtedy na to, że tak czy siak, jeśli posiadamy takie auto i się nim poruszamy jak zwykłym środkiem lokomocji, łamiemy prawo.
Czy w ogóle air-ride i hydraulika różni się czymkolwiek jeśli chodzi o polskie prawo, czy może jest to traktowane jako jedno i to samo, "nielegalne i niebezpieczne" przerabianie auta?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz lis 01, 2018 10:45 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7744
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Jeśli nie czujesz klimatu lowriderów oraz konsekwencji z tym związanych to przemyśl 100x zanim zaczniesz coś dłubać.
Co do tras - jakoś nie mielismy problemu jechac z wawy do wrocka i z powrotem ... Więc wiesz...

- Nie różnia sie niczym. Jedno i drugie to lipa pod katem przepisów i już. CHyba, ze masz jakiś kwit potwierdzający homologację. A nikt takiego Ci nei da chyba, ze sam sobie wydrukujesz :D

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt lis 20, 2018 5:01 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): So maja 10, 2008 11:51 am
Posty: 12
Lokalizacja: Polska
Klimat lowriderów czuję od 2001 roku. Na forum lowrider.pl jestem od 2008, a pamiętam jeszcze początki niedziałającej już stronki lowriderstyle, z której lata świetlne temu namiętnie pobierałem filmiki z lowriderami w bardzo kiepskiej jakości, oraz fajne tapety na pulpit o tematyce lolo.
Klimat związany z posiadaniem przerobionego zawieszenia i adrenalina związana z nie do końca legalną sprawą to jedno, a domniemane istnienie konkretów zawartych w polskim prawie na temat 'customowych' aut i konsekwencji z tym związanych, jak i możliwość obejścia tego chorego prawa to drugie.
Myślę, że zawsze warto się dowiadywać i pytać o niejasne kwestie, z którymi ktoś być może będzie miał jakieś doświadczenie. Bo o ile pewne konsekwencje takie jak niewielkie mandaty za brak koła zapasowego i trójkąta w bagażniku byłbym w stanie przeboleć, tak odebranie mi dowodu rejestracyjnego przy pierwszej kontroli raczej mi się nie uśmiecha.
Co do homologacji, to widziałem na filmikach z Polski lowridery na białych tablicach, ale zdarzały się też takie na żółtych. Ciekawe jak posiadacze tych standardowych tablic załatwili sobie homologację (bo może są jakieś zaufane stacje kontroli znające temat lowriderów), oraz z kolei jak posiadaczom żółtych tablic udało się dokonać przeróbki na zabytku.
Czy to kwestia "egzotycznych" jak na Polskę modeli tych przerobionych krążowników, i co za tym idzie, nieznajomości policji na temat ich oryginalnej budowy i zawieszenia?
W każdym razie, skoro hydro i air jest traktowane przez polskie prawo identycznie, to mój głos jest za hydrauliką. Sam dźwięk jaki wydaje air-ride, kojarzący mi się z syczącym układem hamulcowym autobusu lub tira, mnie nieco odpycha od tego rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Śr lis 21, 2018 6:41 am 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7744
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Wolę Ci nie odpowiadać na łamach forum dokładnie jak to jest z tym, że fury z takimi czy innymi tablicami jeżdżą na hydro w PL. Lepiej to przemilczeć :) Uwierz mi.
Albo skrobnij na priv.
Co do dźwięku .. to nie tyle psikanie poduch odpycha co jęk pomp jest czymś legendarnym, czymś uzależniajacym. NIe bawilem się switchami chyba z 5 lat a caly czas słyszę w uszach to kliknięcie switcha i jęk pompy, doskonale pamiętam jakie przełozenia jak chodzą na jakim prądzie :) Jeszcze kilka miesięcy i będę znowu się bawił switchami. W końcu.
Poza dźwiękiem jest oczywiście ogromna różncia technologii i możliwości więc głębiej nie ma co tego porównywać niż zostało to juz zrobione.

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: N kwi 14, 2019 1:55 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): So maja 10, 2008 11:51 am
Posty: 12
Lokalizacja: Polska
Zastanawiają mnie ceny setupu plus ogólny koszt i czas montażu.
Wspomniałeś, że ceny za sam setup o podobnych możliwościach zawieszeń hydraulicznych i air-ride są zbliżone, a montaż hydro jest mniej skomplikowany niż montaż air.
Czy to oznacza, że montaż hydro jest tańszy?
Pamiętam jakiś Twój post sprzed kilku lat, w którym pisałeś, że auto trzeba oddać na około półtora roku, oraz precyzyjnie wyliczyłeś całkowity koszt przeróbki zawieszenia auta na hydrauliczne i wyszło coś koło 50-60 tyś. złotych za absolutnie wszystko, co związane z budową lowridera.
To niejako ścięło mnie z nóg i rozwiało moją wizję.. Wiadomo, że lowriding nie jest tanią zabawą, ale myślałem, że zajmie to kilka miesięcy i zmieszczę się w max kilkunastu tysiącach, a miałem plany przerobić klasycznego Mercka w ten sposób. ;) Stąd moje pytania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn maja 13, 2019 7:24 am 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7744
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Merckowi to Ty daj spokoj.
Słuchaj. Możesz kupić setup za 6000zł, do tego akumulatory. Skręcić tow szystko i masz sprzęt za 15-20 tys zł i powiedzmy 2 tygodnie roboty. A możesz zrobić w samochodzie full frame wrap, do tego jak juz sie zdejmie bude to wyspawac w niej co trzeba, do tego lepszy set, wiecej aku. Poskłądac na n owych poduszkach pod budą, na nowych przewodach itd itp i na wszystkim co ma sens i już masz kilka razy większy rachunek...

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Śr cze 05, 2019 10:48 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): So maja 10, 2008 11:51 am
Posty: 12
Lokalizacja: Polska
Czemu dać spokój Merckowi? Myślę, że regulowane zawieszenie świetnie by do niego pasowało, bo auto ma coś z amerykańskiego krążownika, a jednocześnie jest bardziej na nasze drogi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn cze 10, 2019 8:23 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7744
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Też tak myślałem kiedyś. Miałem 16 Mercedesów i miewałem pomysły by je przerobić. Na szczęście zaniechałem pomysłu ...

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn cze 17, 2019 12:28 am 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): So maja 10, 2008 11:51 am
Posty: 12
Lokalizacja: Polska
Ale dlaczego "na szczęście" zaniechałeś pomysłu? Dlaczego nie polecasz hydro w Mercedesie? ;)

A wracając do hydro vs. air - niedawno zasłyszałem conieco o tym, że air-ride może być bardziej pobłażliwie traktowany przez prawo niż hydraulika, a to dlatego, że po 1 - niektóre auta posiadają zawieszenie pneumatyczne w standardzie i dzięki temu air-ride niejako się "przebija" do świadomości ludzi, a po 2 - ponoć istnieje coś takiego jak homologacja dedykowana konkretnemu zawieszeniu pneumatycznemu, przy czym nie istnieje nic podobnego dla zawieszeń hydraulicznych, które nie są legalne w żadnym kraju nawet w USA. Czy to prawda?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn lip 01, 2019 6:54 am 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7744
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Daj juz spokoj :P Ani to fajne ani to ładne. Przeróbki klasycznych MB wyglądają karykaturalnie.
A konstrukcja samonośna do hydro sie nie nadaje.
W126 to limuzyna, która powinna być wymuskana jak prosto z fabryki a nie cała zarzygana w oleju hydraulicznym :P
Jedno i drugie bez homologacji jest nilegalne i tyle :) A jak na to spojrzy stróż prawa to już jest jego indywidualna sprawa.

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz lip 04, 2019 12:10 am 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): So maja 10, 2008 11:51 am
Posty: 12
Lokalizacja: Polska
Ja mam na myśli W123, nie W126. ;)
Wszystko kwestia gustu, jak dla mnie beczki z hydraulicznym zawieszeniem są zajebiste.
Karykaturalnie z hydrauliką to wyglądają niektóre pickupy czy kombi, albo większość krótkich aut typu hatchback (widziałem również autobus z hydro w zawieszeniu, to dopiero dziwactwo, ale przynajmniej można się pośmiać).
Ja dokładnie na tym forum dość często widywałem opinie, że nie ma sensu wstawiać hydrauliki do byle jakiego auta, bo hydro daje się do aut wyjątkowych, a najlepiej starych drogich amerykańskich fur. Prawda, ale dla mnie beczka też jest takim wyjątkowym autem, może to nie oldtimer od Chevroleta, Cadillaca, czy innych takich rodem z USA, ale też jest klasykiem, to taki "krążownik" na polskie drogi. Jak na europejskie auto ma bardzo krążownikowy styl i długą "dupę", więc nawet samym wyglądem nadaje się idealnie na lowridera.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL