Regularnie słyszę od osób niewtajemniczonych jakie to hydro jest niewygodne, jakie niebezpieczne, że sie tylko kica i odbija głową od sufitu.
A wcale tak byś nie musi. Z zasady tak jest, gdyż to ma swój fajny lowriderowy klimat ale - sa również inne samchody na hdyro, ktorych nie można nazwać klasycznymi lowriderami, albo są wlasciciele z chorymi kręgosłupami
Tutaj z pomocą nadciągaja popularne accumulators - czyli akumulatory hydrauliczne.
Jest to niezmiernie prosty twór. Konstrukcją nie różni się niemal niczym od gruszki zawieszenia NIVO dostępnego w Mercedesach.
Są to małe gruszki montowane przy zaworach. Gdy otworzymy dopływ do nich zaczynają tłumić prace zawieszenia - wtedy siłowniki pracują jak amortyzatory. Jest bardziej wygodnie, jest stabilniej, jest bezpieczniej.
Akumulatory nabijamy powietrzem poprzez zawór na górze gruszki. Pomiędzy powietrzemw gruszce a olejem wpływajacym do niej jest membrana. Czym wiecej psi dowalimy powietrza tmy tłumienie jest mocniejsze ale oczywiscie nie możemy przesadzić, warto wypośrodkować tą wartość.
Oczywiście z otwartymi akumulatorami możemy podnosić i opuszczac pojazd - natomiast jazda na 3 kołąch odpada
Dlatego warto przed samymi akumulatorami zmaontować zaworki (manualne lub elektroniczne) zeby można było odcinać dopływ oleju do nich kiedy zajedzie taka potrzeba.
Teraz mały schemat budowy takiej gruszki:
W teorii dla najlepszej pracy akumulatora warto zamontować go jak najbliżej siłownika jednak w praktyce z zasady montuje się je tuż przy samych dumpsach - również działa jak widac
Dodam, ze accumulatorsy zamontowane mają byc na wyjściu, tam gdzie idzie już bezposrednio przewód z dumpsa do siłownika a nie na powrocie czy gdziekolwiek indziej.
Jaki jest koszt takiego bajeru? Niestety troche to kosztuje.
Minimum to 2 akumulatory na tył - zestaw taki, dwóch akumulatorów wraz z kolankami i przejściówkami to około 1400-1600zł. Jeśli chcemu uakumulatorzyc dwie lu 4 pompy wychodzi nam ładne 3200zł
Mam nadzieje, że przekazałem tu kilka informacji. Jeśli coś jest nie jasne, jeśli macie pytania walcie śmiało.
Pozdro
_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider
Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE
WWW.CUSTOM-SHOP.PL