Witam wszystkich. Niestety nie posiadam typowo amerykańskiego samochodu aczkolwiek klasycznego japońskiego - Datsuna 240z z silnikiem Chevy 350 i skrzynią 700r4. Swap silnika i skrzyni został wykonany w Stanach i z stamtąd też samochód przypłynął do Polski. Na chwilę obecną przechodzi kompletna renowację u mojego kolego w Warsztacie. Niestety moc silnika nie była przekładana na koła (ledwo udalo mi sie wjechać do garażu). Początkowo podejrzewaliśmy tarczki natomiast po rozebraniu skrzyni okazało sie, że jest ona w bdb stanie oraz (stwierdził to człowiek który zajmuje sie naprawą takich skrzyń). Ciśnienie sprawdzone i jest ok. Pod kontem mechanicznym nie ma do czego sie przyczepić. Wiem, że datsun jak przypłynął ze Stanów nie miał prawie oleju w skrzyni biegów, po wkręceniu na wyższe( obroty 3000 rpm) był w stanie przemieścić sie z pod domu do garażu jakieś 15 metrów (po dolaniu oleju). Konwerter wygląda na prawie nowy ze nową naklejką.
Po rozebraniu skrzyni jedyną niewiadomą dla nas było to czemu jeden z elektrozaworów jest odłączony i wszystko podobno idzie przez jeden. Elektrozawory zostały sprawdzone i były sprawne więc podłączone zostały tak jak powinny być.
Czy myślicie że to właśnie mogło być przyczyna że samochód nie chciał sie ruszyć?
Skrzynia obecnie zamontowana to th700 z 84 roku ta wałkiem o 27 zębach z oznaczeniem 4ME130AT
Drugie pytanie mam tez dotyczące skrzyni th700 tyle ze z 92 roku. Ostatnio udało mi sie kupić taką od silnika V8. Niestety nie wiem czym sie kierować przy wyborze konwertera do tej skrzyni. Wiem że ma 30 zębów na wałku. Silnik do jakiego będzie montowana w przyszłości to Chevy 350 z 72 roku odbudowany w US (nie wiadomo kiedy ale wygląda na świeży zdjęcie poniżej) . Mam przy nim dodatki Edelbrocka... Rozstaw na kole zamachowym to 9,5 cala oraz 10 cali (mam dwa). Czy ktoś może mi pomóc z doborem konwertera do th700 z 92 roku (2WCM2...) pod ten silnik
Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Sprawa jest dość pilna ponieważ chciałbym nim jechać na swój ślub