Lowrider.pl

Pierwszy polski portal poświęcony lowriderom, customom i hot rodom
Teraz jest Pt mar 29, 2024 3:34 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz maja 28, 2015 2:24 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 28, 2015 12:57 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Cześć
Przedstawiam nowe auto na forum. 1972 Chevrolet Chevelle Malibu. Ściągnięty z USA przez Bujala. Projekt customowy docelowo jako daily car.

Obrazek

Auto spoczywa w opiekuńczych dłoniach warsztatu HPG.

SIlnik Small Block 307 130KM 5,0L w super stanie, do wymiany w zasadzie głównie części eksploatacyjne. Przebieg 35000 mil, czyli tyle co nic.

Buda w przyzwoitym stanie. Widać, że coś tam było przy niej robione ale prezentuje się ładnie. Na dachu czarny vinyl, którego nie jestem fanem. Gdzieniegdzie na łączeniu karoserii z vinylem drobne ogniska korozji. Co pod winylem się kryje to Bóg jeden wie, ale nie przejmuję się tym w tej chwili ;)

Podwozie i rama ze sporą ilością rdzy powierzchniowej jak na 43 latka przystało.
Wnętrze i tapicerka jak nowe.

W tym roku na pierwszy ogień głównie eksploatacja:
Wymiana wachaczy przód stock, tył performance.
Do tego amortyzatory i tuleje drążków kierowniczych, poduszki silnika.
Hamulce tył do wymiany cylinderki i łożyska. Przód wymiana na tarcze Wilwooda.
Tylna część układu wydechowego którą już skonsumowała mocno rdza.
Dodatkowo oczywiście eksploatacja, czyli świece filtry oleje i przewody.

Ponadto pierdoły wizualne:
Brakujące lusterko pasażera
Nowe radio, a w zasadzie nowoczesna wersja o wyglądzie klasycznego.
Zestaw felg 15” AMERICAN RACING® - T70R Gunmetal
Obowiązkowo opony z białymi literami czyli BFGOODRICH® 9082 - RADIAL T/A

Na koniec oczywiście generalne przygotowanie do przejścia badania technicznego, czyli wymiana świateł na europejskie, bo auto będzie się turlało na białych tablicach.

Na koniec przyszłego roku w planach jest rozebranie auta i wyczyszczenie go z rdzy. Zerwanie paskudnego vinylu i przemalowanie całego auta na ciemny niebieski metalik z białymi pasami w stylu ss.

Dopiero potem w planie swap. Prawdopodobnie na LS3 albo L99. Za wcześnie żeby decydować :)

Postępy prac można śledzić na www.projektchevy.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz maja 28, 2015 3:14 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 26, 2010 1:10 pm
Posty: 347
Lokalizacja: Warszawa
Niezwykle się cieszę, że w końcu pojawiła się kolejna Chevelka na forum najbardziej zbliżona do mojej. Będę śledził wątek. Wpadnij na jakiegoś cruza, chętnie oblookam auto. A czemu nie chcesz go na żółte blachy?

_________________
1970 Chevy Chevelle
http://www.chevelle.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz maja 28, 2015 3:32 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 28, 2015 12:57 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Białe generalnie dlatego, że docelowo ma służyć do jazdy codziennej jako jedyne auto, więc z wygody jaką jest przy żółtych wykupienie ubezpieczenia tylko wtedy kiedy jeżdżę wcale nie skorzystam ;). Ważniejszy powód to planowane modyfikacje, czyli głównie chodzi o swap na nowoczesny silnik. Nie mam nic przeciwko starym gaźnikowcom, ale dailycar powinien być użyteczny, a 400 konny bigblock przy 400 konnym l99 wypada blado jeśli chodzi o codzienną użyteczność :)

Ubezpieczenie białych dzięki zniżce 70% PZMOTU jest znośne a z każdym rokiem dochodzą jeszcze zniżki za bezszkodową jazdę, więc jest git.

Zatem żółte tablice mają więcej minusów w moim przypadku i głównie chodzi tu o wiele restrykcji prawnych które mogłyby odbić się czkawką w najmniej spodziewanej chwili gdybym wprowadzał planowane modyfikacje.

Jak tylko wytoczę się na drogę i będę miał wolną chwilę to chętnie pocruzuję ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz maja 28, 2015 6:44 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 16, 2009 8:22 pm
Posty: 1208
Fajny projekt, kibicuję i trzymam kciuki!

_________________
[url]https://www.facebook.com/HellOnWheels67[/url]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz maja 28, 2015 6:55 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 03, 2008 4:27 pm
Posty: 1649
Lokalizacja: Dą…browa Górnicza
Fura piękna. Wrzuć więcej fotek :) A jakie to minusy z posiadania żółtych?

_________________
"Wars come and go but my soldiers stay eternal" - Tupac Amaru Shakur

"On the seventh day God created the HEMI"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz maja 28, 2015 9:23 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): Śr maja 28, 2014 8:50 pm
Posty: 149
Lokalizacja: PILAWA
daj zdjęcie tyłu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt maja 29, 2015 10:06 am 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 01, 2008 10:07 am
Posty: 378
Lokalizacja: Warszawa
Chevelle/Malibu w tej budzie zajmują wysokie miejsce w moim garażu marzeń 8)
Zacny pomysł żeby śmigać nim na codzień, tylko jak zwykle w takiej sytuacji, nasuwa mi się jedno pytanie: co z zimą? Jakbyś dobrze fury nie zabezpieczył, to przy naszych warunkach jazdy zimą (sól), za jakieś max 5 lat, będziesz musiał powtarzać remont, a i to nie wiadomo, czy nie będzie za późno.

_________________
"A car. With decent engine. And make sure it's got a big trunk."
____________________________________
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham 85'
Ex: Chevy Caprice Wagon 86'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt maja 29, 2015 2:40 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 28, 2015 12:57 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Mam nadzieję, że uda się go na tyle dobrze zabezpieczyć, żeby nie był gorszy od nowych samochodów ;) Z resztą ostatnio zimy nie są u nas jakoś wybitnie śnieżne.

Btw.. czy ktoś z was może polecić dobry warsztat zajmujący się lakierowaniem w okolicy warszawy ? NIe szukam samego lakiernika tylko bardziej chodzi mi o warsztat fullserwis, który rozbierze auto a po robocie zbierze go do kupy tak, że im żadna część nie zostanie.

Jak tylko uruchomię auto wybieram się na wstępną wycenę do fenixmotors. Słyszałem że dobrze robią choć nie są tani. Ktoś z was miał przyjemność robić u nich swoje auto ?

Co do minusów posiadania żółtych blach to głównie:
- brak legalnej możliwości wprowadzania nowoczesnych modyfikacji.
- fakt, że auto jest własnością państwa, pod opieką konserwatora zabytków i za uszkodzenia, bądź kradzież można zapłacić sporą grzywną albo nawet iść siedzieć,co w naszym kraju wcale nie byłoby zaskoczeniem bo już nie jeden beknął za to że się np. kamienicami źle opiekował wg jakiegoś wrednego urzędnika.
- przy chęci sprzedaży za granicę trzeba uprzejmie oddać 20% wartości auta do sakiewki państwa.
- wnioski o zezwolenia na wyjazdy za granicę itp.


Czyli reasumując - żółte tablice są dobre właśnie dla zabytku, który wyprowadza się w weekend w słoneczną pogodę na lekki crusing, a nie do codziennego stania w deszczu w korkach ;) Oczywiście to tylko moja opinia i to co dla mnie jest minusem dla kogoś może być plusem ;) Białe tablice też mają oczywiście swoje minusy tj wyższe ubezpieczenie, niższa wartość auta po modyfikacjach niż w stanie kolekcjonerskim itp. Co komu potrzebne.

Wrzucam kilka fot poniżej a więcej jest dostępnych na blogu www.projektchevy.pl
Będę tam bardziej szczegółowo opisywał przebieg procesu remontu samochodu itp.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt maja 29, 2015 3:10 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 03, 2008 4:27 pm
Posty: 1649
Lokalizacja: Dą…browa Górnicza
Mylisz ewidencję zabytków z rejestrem :) To co napisałeś obowiązuje auta na żółtych, które mają ponad 50 lat i wartość powyżej chyba 30 tyś. ;)
Co do warsztatu to Radom liczysz jako okolice Warszawy? :D Wojtas ma tam warsztat http://www.speedshop.pl/home.php i odwala kawał dobrej roboty :)

_________________
"Wars come and go but my soldiers stay eternal" - Tupac Amaru Shakur

"On the seventh day God created the HEMI"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt maja 29, 2015 3:13 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): N lis 30, 2014 4:01 pm
Posty: 98
Nissan Karoliny to codzienne towarzystwo dla Chevellki? ; )
Chevy wygląda na mega zadbanego, gratulacje zakupu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt maja 29, 2015 3:30 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 28, 2015 12:57 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Smokudg napisał(a):
Mylisz ewidencję zabytków z rejestrem :) To co napisałeś obowiązuje auta na żółtych, które mają ponad 50 lat i wartość powyżej chyba 30 tyś. ;)
Co do warsztatu to Radom liczysz jako okolice Warszawy? :D Wojtas ma tam warsztat http://www.speedshop.pl/home.php i odwala kawał dobrej roboty :)

Możliwe, coś gdzieś faktycznie było na ten temat ;) Radom spoko. Dzięki za info ;)

Mopar_Tcz napisał(a):
Nissan Karoliny to codzienne towarzystwo dla Chevellki? ; )
Chevy wygląda na mega zadbanego, gratulacje zakupu


Tak, Nissan Karoliny serwisuje się na stałe w HPG ;) Kawał serca włożyli w tego nissana. Fantastyczna robota.
Dzięki, jestem bardzo zadowolony z Chevy. Bujal ma świetne oko i cieszę się że mu powierzyłem temat poszukiwania auta.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt maja 29, 2015 7:41 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): Pn sie 26, 2013 7:32 pm
Posty: 83
gratulacje - piękny sprzęt!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: So maja 30, 2015 10:42 am 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 16, 2009 8:22 pm
Posty: 1208
Wracając do żółtych to oczywiście nie chcę Cię przekonywać, ale realnie w PL jak wpadniesz na jakikolwiek zlot, to jest b. dużo zmodyfikowanych aut na żółtych blachach. Ten przepis jest martwy. To samo z wyjazdem zagranicę. Jeździliśmy latami do Komarom na Węgry i nikt nawet nie spojrzał jakie auto ma blachy. No chyba, że planujesz wyjazd poza UE?
Reasumując to osobiście widzę znacznie więcej plusów z żółtych tablic niż minusów. Nawet głupie przeglądy, czepialscy policjanci etc. Ja też b. długo użytkowałem furę na żółtych na codzień i zupełnie nie było problemów.
A nawet jakby ktoś TEORETYCZNIE kiedyś przypieprzył się do silnika - Panie, zatarłem stary, włożyłem ten, bo tylko taki miałem, szukam w stanach oryginału.
Jak mówiłem, up to you!

_________________
[url]https://www.facebook.com/HellOnWheels67[/url]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn cze 08, 2015 8:32 am 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 1:09 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Gorzą‚łw Wlkp.
ja generalnie zgadzam się, że żółte blachy to więcej upierdliwych obowiązków z jednym wyjątkiem .... u mnie gdzie mieszkam Gorzów Wlkp. wszyscy diagności to idioci więc pomagają one przetrwać walkę z morzem debilizmu jakim jest przejście przeglądu .... natomiast pisze w takiej sprawie skąd ci się wzięła ta 20 % opłata dla państwa przy sprzedaży bo ja nie mogę nigdzie tego znaleźć po za internetowymi baśniami a w przepisach a ostatnio szukałem ostro ... co do realnych obciążeń z żółtych blach (czyli takie które mogą być egzekwowane bo takich zapisanych w ustawie jest faktycznie sporo) to jedynie zgoda na wywóz zabytku ale tak jak tu ktoś napisał już wyżej to się ostatnio zmieniło i dotyczy tylko aut starszych niż 50 lat i powyżej wartości 32 tyś.

Natomiast skąd te 20 % dla państwa czy wiesz może co to za opłata. Bo wkoło żółtych blach narasta wiele mitów takich jak np. że białą kartę musi wykonać rzeczoznawca za co bierze ostrą kasę co jest bzdurą.

_________________
There is no replacement for displacement


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt cze 09, 2015 11:20 am 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 09, 2011 1:23 pm
Posty: 250
pib84 napisał(a):
skąd ci się wzięła ta 20 % opłata dla państwa przy sprzedaży bo ja nie mogę nigdzie tego znaleźć

Dokładnie.
Zresztą pojazd starszy niż 50 lat czy to na żółtych czy białych lecisz tak samo po zgodę.
Nie ma w tym nic strasznego jeśli chodzi o wpis do ewidencji i wywóz, opłata skarbowa i wszystko. To jest Twoja własność, konserwator i inni nie robią problemów.
Gorzej jeśli rejestr ale to dotyczy już rodzynek, a nie naszych wozów.

_________________
kecaj73, motoold
Na całym świecie człowiek szuka różnych ułatwień, aby... nie wychodzić z domu. W Ameryce zrobiono wszystko, aby nie wysiadać z samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL