Lowrider.pl

Pierwszy polski portal poświęcony lowriderom, customom i hot rodom
Teraz jest Pt mar 29, 2024 8:49 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt kwi 10, 2015 11:16 am 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 29, 2007 11:58 am
Posty: 361
Lokalizacja: Radom
Muszę przyznać, że tak mi się spodobał rat Macieja, że podczas którejś z wizyt w USA postanowiłem sobie kupić klasycznego pickupa.
Znalazłem całkiem solidną bazę za całkiem rozsądne pieniądze. Sprzedający chciał sprzedać, ja chciałem kupić tak więc targu dobiliśmy dość szybko. Po jakimś czasie auto dopłynęło do kraju. Pierwsza myśl była taka, żeby zostawić go całkowicie w takim stanie jak był. Sporo patyny mi sie podobało jednak nie był równomiernie pokryty. Tak więc stwierdziłem, że chyba jednak go zrobimy od podstaw. Muszę zaznaczyć, że w pierwotnym założeniu miał to być projekt mocno budżetowy. Chciałem go poskładać z tych gratów, które gdzieś mi się przez lata uzbierały. Ale życie pokazało swoją mroczną stronę i się okazało, że czas zrobił swoje i jednak będzie z nim trochę więcej zabawy, co oznacza i więcej kosztów.
Potem doszła jeszcze moja fantazja i się okazało, że z szybkiego projektu (mam talent do takich ;) ) zrobił się prawdziwy projekt.
Na początek stwierdziłem, że fabryczna rama i zawieszenie do niczego się nie nadają. Tak więc kupiłem ramę od S-10-tki. Prawie pasuje. Oczywiście to wszystko nie może być takie proste. Pickup sam w sobie jest ładny ale dupe zaczyna urywać dopiero jak jest na pełnej glebie. Dlatego postanowiłem, że priorytetem dla niego jest pełna gleba. To wymusiło całkiem sporo modyfikacji ramy. W zasadzie, to niewiele się zostało z tej od S-10-tki. Całe szczęście, że w tym modelu nie trzeba robić żadnych czopów dachu itp. Tak więc pozostało skupić się na zawieszeniu i mechanice. Oczywiście ten model ma swoje newralgiczne miejsca, gdzie ruda wpierdzila go równo, czyli narożniki kabiny i miesce mocowania przednich błotników. Tu mieliśmy sporo zabawy. A wystarczyło dokupić chińskie blachy za parę $. Jakby ktoś się nie orientował, to do klasycznych pickuów jak i do mustangów większość części produkują chińczycy. Oczywiście jakość słaba ale o ile szybciej? ;)
Na przodzie zmodyfikowaliśmy wahacze, zrobiliśmy miejsce na poduszki. Na tyle użyliśmy mostu z S-10-tki. Tylną część ramy zrobiliśmy od podstaw. Pamiętając o głownym założeniu, czyli pełnej glebie, zrobiliśmy "c notch'a". Wyrzuciliśmy resory i zrobiliśmy 4-linka oraz mocowania poduszek. Powinno działać zdecydowanie lepiej :)
Oczywiście nawet nie myślałem o użyciu oryginalnego, rzędowego silnika. Ten samochód ma cieszyć, palić gume i pięknie bulgotać, tak więc w grę wchodziła tylko GM-owska V8-mka. Szczęśliwie miałem taką na magazynie. Żeby nie było za prosto, ta którą mam na stanie wyposażona jest w tunel ram i dwa gaźniki. Wygląda fajnie ale pod maską zrobiło się nieco ciasno. Trzeba było uwzględnić drążki, układ kierowniczy, wysokość silnika, spasować ze skrzynią, tak żeby nie trzeba było robić tunelu w szoferce itp itd. Jak już to ustawiliśmy wystarczyło zaprojektować i wykonać mocowania silnika oraz skrzyni biegów. Masakra! Tak więc po przymiarkach okazało się, że musimy nieco zmodyfikować ścianę grodziową. To "nieco", to 5 dni roboty :( Ale silnik ładnie siedzi, poprawiło się też rozłożenie masy.

Teraz już powinno być z górki. Wykończyć wszystko i miejmy nadzieję, że jeszcze w tym roku uda się wyjechać :lol2:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn...

_________________
50 Buick Custom
54 Chevy Custom
66 Buick Electra
69 Caddy conv.
71 Olds Cutlass
80 Corvette

[url]http://www.SpeedShop.pl[/url] [i]A Customized Anything Is Better Than Stock Something[/i]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz kwi 16, 2015 1:47 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 29, 2007 11:58 am
Posty: 361
Lokalizacja: Radom
i działamy dalej, teraz przyszła kolej na zrobienie burty paki. Jeszcze nie skończona ale zaczyna wyglądać tak jak powinna.

Obrazek

_________________
50 Buick Custom
54 Chevy Custom
66 Buick Electra
69 Caddy conv.
71 Olds Cutlass
80 Corvette

[url]http://www.SpeedShop.pl[/url] [i]A Customized Anything Is Better Than Stock Something[/i]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz kwi 16, 2015 2:25 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lis 27, 2006 11:03 pm
Posty: 367
Lokalizacja: 100lica
działaj, działaj :piwko:

_________________
'53 bel air rat --> viewtopic.php?f=36&t=7403


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz maja 21, 2015 4:20 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 29, 2007 11:58 am
Posty: 361
Lokalizacja: Radom
mały progres...

Obrazek

_________________
50 Buick Custom
54 Chevy Custom
66 Buick Electra
69 Caddy conv.
71 Olds Cutlass
80 Corvette

[url]http://www.SpeedShop.pl[/url] [i]A Customized Anything Is Better Than Stock Something[/i]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt maja 22, 2015 9:56 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): Pn sie 26, 2013 7:32 pm
Posty: 83
gratulacje! moj ulubiony rocznik -jesli bedzie nastepny to wlasnie ten.. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: So cze 13, 2015 10:27 am 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): So maja 16, 2015 9:05 am
Posty: 27
W rzeczywistości te wszystkie modyfikacje, dorobione elementy wyglądają na coś łatwego i prostego. Szacun Wojtek, naprawdę rewelacyjna robota. Szkoleń z doginania blachy nie organizujesz? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL